vineri, 3 februarie 2012

Noutati legislative in saptamana 23 - 27 ianuarie 2012

1. Ordinul ANAF nr.53/2012 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 096 ”Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in conditiile art.152 alin.7 din Codul fiscal in cazul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art.153” precum si ale “Deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in conditiile art.152 alin.7 din Codul fiscal - MO nr. 60 / 25.01.2012.



Important ! 



1. In sedinta de Guvern din 25 ianuarie au fost aprobate unele modificari ale normelor metodologice de aplicare a Codului Fiscal, cu clarificari in aplicarea reglementarilor Codului Fiscal in ceea ce priveste impozitul pe profit, impozitul pe venit, TVA, accize, impozite si taxe locale, contributii sociale obligatorii.

2. Marti 31 ianuarie este ultima zi in care se depune formularul 010 pentru contribuabilii care au modificari ale vectorului fiscal incepand cu anul 2012. 

Deasemenea 31 ianuarie este termenul pentru depunerea declaratiei 220 privind venitul estimat de catre persoanele fizice care obtin venituri a caror impunere are la baza normele anuale de venit si care opteaza pentru determinarea venitului net in sistem real.

3. Pe site-ul ANAF la sectiunea Transparenta decizionala a aparut un Proiect de Hotarare privind aprobarea procedurii de punere în aplicare a sanctiunilor internationale in domeniul de competenta al Ministerului Finantelor Publice prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala - publicat in data de 24.01.2012 impreuna cu Nota de fundamentare. 

4. Incepand cu raportarile aferente lunii ianuarie 2012 se schimba atat softul de raportare cat si modalitatea de depunere pentru declaratia 394 si anume termenele vor fi cele ale declaratiei de TVA, lunar sau trimestrial.

5. Situatiile financiare anuale la 31 decembrie 2011, situatiile financiare anuale simplificate la 31 decembrie 2011, Situatiile financiare anuale pentru entitatile care au optat pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic si Raportarile anuale la 31 decembrie 2011, vor putea fi raportate si on-line, pe baza certificatului digital. Formatul electronic al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale simplificate, generat prin programele de asistenta, consta intr-un fisier .pdf avand ataaat un fisier .xml si un fisier cu extensia .zip. Fisierul cu extensia .zip va contine documentele cerute de lege scanate alb-negru, lizibil si cu o rezolutie care sa permita incadrarea in limita a 10MB a fisierului PDF la care este atasat. fişierul .zip.

6. In perioada 26.01-03.02.2012 se suspenda activitatea de lucru cu publicul, respectiv activitatea de primire la ghiseu si prin SFEI (Sistem Formulare Electronice Inteligente ),a cererilor de inregistrare la Registrul Comertului (inmatriculari,mentiuni,radieri,depuneri si/sau mentionari acte), mai putin verificare disponibilitate si/sau rezervare denumire firme, emblema, verificare unicitate sediu social, asociat unic care se suspenda in perioada 30.01.2012-03.02.2012.


Sursa: www.apec-romania.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu